WYDARZENIA

Rajd Barbórki

 

Wojciech Siemanko- Chuchała startuje w Rajdzie Barbórki z  XTrace:)

 

 

 

 

 

 

 

 Odzyskane BMW serii 6 GT

 

 

04.03.2019

 

Kradzież pojazdu BMW serii 6 Gran Turismo, zgłoszona do Centrum Monitoringu XTrace rano, miała miejsce późnym niedzielnym wieczorem. Pojazd odzyskany po zaledwie 30 min. w okolicach Krakowa. Dzięki zaangażowanej współpracy z policją krakowską.

 

 

 Odzyskane Range Rover Sport

 

 

24.02.2019

 

W sobotę rano (23.02.2019) Centrum Monitoringu XTrace odebrało zgłoszenie kradzieży pojazdu Range Rover Sport. Po zakończeniu działań obserwacyjnych w niedziele rano policja przekazała właścicielowi w nienaruszonym stanie pojazd na jednej z warszawskich dzielnic.

 

 

 Odzyskane BMW X3

 

 

05.01.2019

 

W sobotę po południu Centrum Monitoringu odebrało zgłoszenie kradzieży BMW X3. Kradzież miała miejsce w jednej z podwarszawskich miejscowości.

Po przekazaniu pozycji skradzionego pojazdu Policji udała się ona we wskazane przez XTrace miejsce i zabezpieczyła skradzony pojazd.

 

 

Odzyskanie BMW X5

02/11/2018

 

Dnia 30.10 Centrum Monitoringu XTrace przyjęło zgłoszenie kradzieży BMW X5. Samochód został skradziony ok 3 w nocy w Mikołowie. Po podaniu przez XTrace dokładnej pozycji pojazdu Policja zabezpieczyła pojazd na terenie Katowic. Po kilku godzinach BMW X5 zostało przekazane Klientowi.

Odzyskana Honda Accord!

05/02/2018

 

W sobotę Centrum Monitoringu XTrace odebrało zgłoszenie kradzieży Hondy Accord. Honda została skradziona z okolic Mińska Mazowieckiego. Mimo próby zagłuszanie systemu przez sprawców kradzieży System XTrace precyzyjnie podał pozycję pojazdu co umożliwiło policji odzyskanie i zabezpieczenie samochodu w okolicach Tłuszcza

Odzyskane Audi A5!!!

03/12/2017

 

W środę ok godziny 18 Centrum Monitoringu XTrace odebrało zgłoszenie kradzieży samochodu marki Audi A5. Kradzież miała miejsce w Katowicach. Po przekazaniu położenia pojazdu Policji po ok. 20 minutach pojazd został zabezpieczony w Będzinie i przekazany Klientowi.

XTrace odzyskuje Audi A8!

15/06/2017

 

W niedzielę około godz. 9 rano Centrum Monitoringu XTrace przyjęło zgłoszenie kradzieży pojazdu Audi A8. Klient poinformował, że kradzież miała miejsce w Warszawie w dzielnicy Wawer. Po około godzinie od przyjęcia zgłoszenia samochód został zlokalizowany i zabezpieczony przez Policję na Targówku.

Kolejny sukces!!! Odzyskana Mazda CX-5! 🙂

12/03/2017

 

We wtorek ok godz. 12 Centrum Monitoringu XTrace otrzymało zgłoszenie kradzieży Mazdy CX-5. Samochód został skardziony w Warszawie na Woli. Dzięki szybkiej interwencji XTrace i Policji samochód został odnaleziony w Kobyłce pod Warszawą

Odzyskany Nissan Qashqai

03/02/2016

 

W sobotę rano Centrum Monitoringu XTrace odebrało zgłoszenie kradzieży Nissana Qashqai. Kradzież miała miejsce w okolicach Warszawy o 3.20 w nocy. Po przekazaniu precyzyjnej pozycji pojazd po 40 min został zabezpieczony przez Policję z Piaseczna w Dawidach Bankowych.

Odzyskana Honda Accord

14/12/2016

 

W nocy z czwartku na piątek Centrum Monitoringu XTrace odebrało zgłoszenie kradzieży Hondy Accord. Honda była skradziona z Konstancina Jeziorna k. Warszawy. Dzięki szybkiej akcji Policji i Centrum Monitoringu XTrace po ok. 1,5 h od zgłoszenia samochód został odzyskany koło Wołomina i przekazany Klientowi.

Sukces z XTrace. Odzyskanie auta i ujęcie sprawców.

03/07/2013

 

We wtorek 25 czerwca 2013 r w nocy zostało skradzione w Wólce Kosowskiej BMW 525.

Dzięki XTrace samochód został bardzo szybko zlokalizowany. Pierwsza obserwacja auta przez Policję była w Żyrardowie następnie po dwóch dniach w Wawrze. Dzięki naszej ścisłej współpracy z policją po 24 godzinach przestępcy zostali ujęci a samochód przekazany klientowi.

    Wystawa w Łódzkiej Manufakturze z KTM X-BOW

 

Od piątku do niedzieli (2-4.11) można było podziwiać KTM X-BOW w galerii handlowej Manufaktury przy wejściu głównym od strony rynku. Przez blisko miesiąc przejechał prawie 15 000 kilometrów odwiedzając po drodze trzynaście krajów w tym: Niemcy, Holandię, Belgię, Francję, Portugalię, Monaco, Włochy, Austrię. Zużył 2225 litrów paliwa w 25 dni i wrócił do Radomia, z którego rozpoczął wyprawę. Teraz odpoczywa, ale nadal promuje akcję „Stop Pijanym Kierowcom”. Oprócz bolidu można obejrzeć wystawę zdjęć, dokumentujących jego europejskie wojaże. Zobaczyć można było KTM X-BOW przy paryskim Łuku Triumfalnym, pod palmami, w Monte Carlo.. Organizatorami wystawy byli: Autodoradca.PL, XTrace i BRE Leasing.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bolidem przez Europę wraz z XTrace i autodarca.pl

 

22/08/2012

 

 

Wyprawa samochodem KTM X-BOX zaplanowana jest na 25 dni, podczas których bolid przejedzie przez 13 państw, pokonując około 15 tysięcy kilometrów. Kierować nim będzie Rafał Matejczyk sympatyk naszego Internetowego Autosalonu. Będzie to pierwsza samotna podróż dookoła Europy samochodem zbudowanym z myślą o torze wyścigowym. Wyjazd ma na celu propagowanie akcji „Stop Pijanym Kierowcom” oraz promocji miasta Radom. W wyprawie udział bierze również camper z ekipą telewizyjna, która będzie dokumentować całą wyprawę. Dodatkowo bolid wyposażony jest w zestaw 6 kamer i aparatów GoPro FullHD utrwalających trasę. Dziennie zrobionych będzie 12 tysięcy zdjęć i 16 godzin filmów video. Z tego wykonany będzie około 3 minutowy film z relacją codziennej podróży oraz około 40-60 zdjęć reportażu fotograficznego. W tle będzie można również usłyszeć reakcje innych kierowców widzących bolid, które będą nagrywane bezpośrednio z CB Radio.

Przebieg całej trasy oraz aktualne miejsce pobytu bolidu będzie można śledzić na żywo dzięki wyposażeniu KTM X-BOX-a w system lokalizacji XTrace, która wraz z serwisem autodoradca.pl jest jednym ze sponsorów wyprawy.

Trasa:

Start : 19 sierpień z Radomia przez Poznań w kierunku Niemiec.
Niemcy: Berlin – Mülheim an der Ruhr
Belgia: Bruksela
Francja: Paryż – Tours – Bordeaux
Hiszpania: Burgos – Madryt – Sewilla – Cadis i promem na Teneryfę – Santa Cruz (objazd całej wyspy)

Powrót
Hiszpania: Almeria – Alicante – Valencja – Barcelona
Francja: Montpellier – Maryslia – Cannes
Monako: Monte Carlo
Włochy: Genowa, Piza, Watykan – Rzym – Ancona – Bolonia – Mediolan
Szwajcaria: Zurych
Niemcy: Monachium
Czechy: Praga
Polska: Wrocław – Warszawa – Radom

Dane techniczne samochodu:

Typ: Roadster
Liczba drzwi: Brak
Masa: 700 kg

Długość: 3670 mm
Szerokość: 1870 mm
Wysokość: 1160 mm
Rozstaw osi: 2430 mm
Prześwit: brak danych

Pojemność skokowa: 1984 cm
Moc: 240 KM
Moment obrotowy: 300 Nm
Układ silnika: rzędowy, 4 cylindry
Średnica – skok tłoka: 82,50 mm * 92,80 mm
Typ silnika: DOHC – dwa wałki rozrządu w głowicy

Przyśpieszenie: 3,9 s do 0-100 km/h
Prędkość maksymalna: 217 km/h
Stosunek mocy do masy: 0,31 KM/kg

Położenie silnika: centralne
Ustawienie silnika: poprzeczne
Napęd: na koła tylne
Hamulce przód: wentylowane tarczowe
Hamulce tył: tarczowe
Liczba biegów: 6
Skrzynia biegów: manualna

To motoryzacyjne wydarzenie będzie oczywiście relacjonowana w naszym serwisie. Już wkrótce następne informacje. Zapraszamy do wirtualnego udziału w wyprawie.

I OFICJALNY TRAILER związany z Wyprawą…
http://europetrip.pl/blog/2012_08_19
Zapraszamy do oglądania…

więcej informacji na naszym profilu na Facebooku i na www.europetrip.pl

 

XTrace błyskawicznie odzyskuje 2 skradzione BMW X6

 

06/03/2012

 

 

W nocy dnia 6 marca jednemu z klientów XTrace skradziono dwa samochody marki BMW X6.

Dzięki szybkiej reakcji Centrum Monitoringu XTrace i bliskiej współpracy z Policją jeszcze tego samego dnia udało się odzyskać oba samochody. Jeden został namierzony w Olkuszu, drugi na terenie Katowic.

System XTrace zarejestrował także, że złodzieje pędzili ponad 200 km/h po ulicach aglomeracji śląskiej

XTrace na Festiwalu Samochodowych Nowości

 

21/11/2011

 

 

Festiwal Samochodowych Nowości odbył się w Łodzi w dniach 12 – 20 listopada 2011.

W Manufakturze pojawiły się między innymi nowości Mercedesa nowa klasa B oraz Mercedes SLS AMG, Audi A7, Infiniti M37, Infiniti FX, Porsche Cayenne, Citroen DS4, Hyundai i40 oraz wybrane modele Renault, Skody i Kia.

Zaprezentował się również AUTODORADCA.PL promując ofertę XTrace. Prezentację samochodów zobaczyło ponad 100 tys mieszkańców Łodzi i regionu.

 

 

Wszystko o monitoringu i lokalizacji pojazdów

 

20/10/2011

 

Większości z nas skrót GPS (Global Positioning System) kojarzy się głównie z systemem nawigacji satelitarnej. Jednak ten stworzony pierwotnie dla wojska w latach 70. ubiegłego wieku system lokalizacji składający się z 31 satelitów (28 stale aktywnych) krążących po orbitach na wysokości ok. 20 183 km, może służyć czemuś więcej niż tylko wyznaczeniu trasy przejazdu i określeniu pozycji naszego samochodu w czasie np. wakacyjnej podróży. W Polsce powoli popularność zdobywa monitoring GPS, czyli system nadzoru satelitarnego nad samochodem. Na pytania co to takiego i z „czym to się je” oraz jakie zapewnia korzyści odpowie nam na przykładzie własnych doświadczeń i zdobytej wiedzy nasz ekspert Pani Emilia Filipiuk, V-ce Prezes firmy XTrace oferującej system monitoringu GPS.

 

Historia firmy, budowa i podstawy działania systemu

 

Od kiedy prowadzicie Państwo swoją działalność i skąd zrodził się taki pomysł?

X-Trace jest młodą firmą działającą na polskim rynku od stycznia 2011 roku, ale za jej stworzeniem stoją ludzie z ponad 10-letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej i monitoringu GPS. Sam pomysł powołania do życia naszej firmy zrodził się z potrzeby własnego rozwoju i zaspokojenia stale rosnących potrzeb rynku. Mobilizacją były także pojawiające się sygnały od klientów, którzy chcieli stworzenia systemu prostego, przejrzystego i przyjaznego użytkownikowi. Takiego, który w przystępny sposób zapewni ciągły nadzór nad samochodem.

Dlaczego warto skorzystać z Państwa oferty i czym się wyróżniacie na tle konkurencji

Część systemów występujących na rynku, to systemy po kradzieżowe, czyli nadajniki radiowe, których jedyną funkcją jest umożliwienie zlokalizowania skradzionego auta. Nasz system zapewnia stały monitoring nad danym pojazdem i dodatkowo umożliwia lokalizację po jego kradzieży. Naszą firmę na tle konkurencji wyróżnia także położenie dużego nacisku na relacje z klientami indywidualnymi, dla których dedykowany jest nasz system monitoringu. Nasz system to prostota obsługi – nieskomplikowany, przejrzysty interfejs panelu użytkownika na stronie internetowej, jak również bez obsługowość modułu ze strony kierującego (nie ma np. konieczności wprowadzania kodów przed uruchomieniem samochodu w celu potwierdzenia autoryzowanego użycia samochodu). Naszą mocną stroną jest również cena, która jest wyjątkowo atrakcyjna na tle konkurencji. Niewątpliwą zaletą jest również brak miesięcznego abonamentu za użytkowanie naszego systemu, co jest ewenementem na polskim rynku systemów monitoringu GPS.

Czy oprócz opłaty rocznej za korzystanie z monitoringu GPS klient ponosi jakieś dodatkowe opłaty?

Nie, użytkownik nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów związanych z funkcjonowaniem systemu monitoringu GPS. Klient płaci tylko za moduł, montaż urządzenia i roczną opłatę związaną z jego użytkowaniem. Później, jeśli chce przedłużyć z nami współpracę, wnosi tylko opłatę za kolejny rok świadczenia przez nas usługi monitoringu GPS.

Czy mają Państwo odpowiednie certyfikaty i homologacje potrzebne do prowadzenia tego typu działalności?

Tak, prowadzenie tego typu działalności wymaga uzyskania odpowiednich pozwoleń jak również certyfikatów np. PIMOT, CE czy ETSI

Jak działa cały system i co wchodzi w jego skład?

System składa się z modułu zamontowanego w samochodzie, który na podstawie otrzymanych danych z satelitów geolokalizacyjnych określa swoją dokładną pozycję. Następnie moduł za pośrednictwem sieci GSM przesyła do naszych serwerów dane dotyczące położenia pojazdu. Dzięki temu użytkownik poprzez panel użytkownika na naszej stronie internetowej może w czasie rzeczywistym obserwować swój samochód na ekranie komputera i analizować wszelkie inne dodatkowe parametry, jak również przeglądać zapis historii monitoringu pojazdu.

Jak precyzyjnie określane jest położenie pojazdu?

W przypadku systemu GPS jest to dokładność wynosząca dosłownie kilka metrów. Przy wykorzystaniu sieci komórkowej (jeśli sygnał z satelity jest zakłócany), ta dokładność zależy od pokrycia danego obszaru sygnałem z nadajników sieci GSM (operator komórkowy z którym współpracujemy, posiada największe pokrycie obszaru Polski sygnałem GSM, wynoszące 97%) czy też ukształtowania terenu, ale nadal pozwala na w miarę precyzyjne określenie położenia samochodu. W razie potrzeby istnieje możliwość wykorzystania specjalnych urządzeń w posiadaniu, których jest Policja i sieci komórkowe, pozwalających na bardzo precyzyjne określenie źródła sygnału GSM pochodzącego z modułu umieszczonego w samochodzie.

Czy istnieją inne rozwiązania pozwalające na monitoring samochodu oprócz wykorzystania sieci GSM i GPS?

Obecnie nie ma takich alternatywnych rozwiązań, ale wszystko jest możliwe, jak wiadomo to tylko kwestia czasu. Do takich przyszłościowych rozwiązań można np. zaliczyć wykorzystanie coraz bardziej wszechobecnej w dużych miastach sieci Wi-Fi i tzw. hotspotów (ogólnodostępny bezprzewodowy internet), dzięki czemu równie precyzyjnie i szybko można by określić położenie samochodu oraz obniżyć koszt obsługi rezygnując z sieci GSM. Inną metodą może być wykorzystanie nadajników (stacji bazowych – BTS – Base Transceiver Station) sieci GSM, które po przystosowaniu mogłyby zastąpić satelity i pozwalałyby na równie precyzyjne określenie pozycji samochodu jak ma to miejsce teraz w przypadku wykorzystywania systemu GPS, jednocześnie sygnał w takiej sytuacji byłby trudniejszy do zagłuszenia. Niewykluczona jest również dualizacja powyższych rozwiązań, dzięki czemu w każdej chwili w przypadku np. braku któregoś z sygnałów, jedno rozwiązanie mogłoby zastąpić drugie. Być może pojawią się także jakieś inne, nieznane jeszcze rozwiązania, jednak na obecną chwilę to wszystko tylko marzenia…

 

Montaż i zasilanie modułu

 

Gdzie montowany jest moduł nadawczy?

Moduł wielkości telefonu komórkowego montujemy w jednym z kilkunastu miejsc w samochodzie. Dla bezpieczeństwa jego umiejscowienie znane jest tylko nam i nawet użytkownik nie wie, gdzie on się znajduje.

Czy moduł można zamontować w każdym samochodzie?

Tak, moduł może zostać zamontowany w każdym samochodzie bez względu na jego markę i wiek. Jednak same moduły mogą się między sobą różnić np. ze względu na wymagania konstrukcyjne samochodu czy też ograniczenia w poborze energii w instalacji elektrycznej auta itp.

Czy montaż modułu nie narusza warunków gwarancji producenta samochodu?

Ponieważ moduł montowany jest w określonych miejscach i nie jest podłączony do instalacji elektronicznej, a konkretnie szyny CAN (Controller Area Network) w samochodzie, a wyłącznie do instalacji elektrycznej auta, czyli do tej w skład której wchodzi akumulator, montaż modułu w żaden sposób nie narusza warunków gwarancji jakiegokolwiek producenta, bez względu na to czy instalacja urządzenia została przeprowadzona przed czy po odebraniu samochodu od dilera.

Czy istnieje możliwość montażu urządzenia bezpośrednio u klienta w dowolnym miejscu w Polsce?

Mamy ogólnokrajowy zasięg, w każdym większym mieście są nasi instalatorzy, którzy na życzenie klienta mogą do niego dojechać i zamontować w jego samochodzie moduł nadawczy. W przypadku zakupu auta w salonie, montaż urządzenia odbywa się jeszcze przed odbiorem samochodu od dilera.

Jak jest rozwiązane zasilanie modułu?

Moduł znajdujący się w samochodzie podłączony jest do instalacji elektrycznej samochodu. W przypadku braku zasilania moduł wykorzystuje własne źródło energii, pozwalające na pracę urządzenia przez okres ok. 14 dni (w zależności od konfiguracji urządzenia).

Czy moduł działa non-stop, czy tylko w czasie poruszania się pojazdu?

Tak, moduł działa cały czas, choć oczywiście trzeba mieć na uwadze energię pobieraną przez niego do celów komunikacyjnych. Z tego względu w czasie postoju auta, urządzenie zmniejsza swoją częstotliwość odświeżania i transmitowania zebranych danych. Ale jak tylko pojazd zaczyna się poruszać, moduł natychmiast zwiększa częstotliwość odświeżania danych i ich transmisję, tak by zapewnić monitoring pojazdu w czasie rzeczywistym.

Czy motocykle również można w wyposażyć w moduł monitoringu GPS?

Istnieje taka możliwość, lecz biorąc pod uwagę sezonowość jednośladów, ich całoroczny monitoring może być kłopotliwy, gdyż moduł wymaga zasilania zewnętrznego w postaci akumulatora, a ten często demontowany jest z motoru na okres zimowy. Oczywiście w przypadku regularnego doładowywania akumulatora i pozostawienia go w motocyklu, moduł może bezproblemowo funkcjonować. Oczywiście trzeba pamiętać o tym, że jednoślady ze względu na swoją budowę mają ograniczoną możliwość montażu urządzenia w dyskretnym miejscu.

 

Korzyści dla użytkownika i funkcjonalność monitoringu

 

Jakie korzyści płyną z używania systemu monitoringu GPS?

Największą korzyścią jest przede wszystkim bezpieczeństwo naszego pojazdu. Bezcenna jest możliwość precyzyjnej lokalizacji naszego samochodu o każdej porze dnia i nocy, bez względu na to czy auto zostało skradzione czy też porusza się nim członek rodziny, ktoś znajomy czy też pracownik. Co ważne, system honorowany jest przez wszystkie towarzystwa ubezpieczeniowe, co zapewnia zniżki w przypadku zawierania polisy AC, które w zależności od towarzystwa ubezpieczeniowego i warunków ubezpieczenia mogą zawierać się w przedziale od 5% do 20%. Warto wiedzieć, że system monitoringu może być 2. lub 3. systemem zabezpieczenia samochodu, co oznacza, że może on być założony zamiast alarmu samochodowego. Porównując ze sobą koszty związane z instalacją i skuteczność działania jakichkolwiek systemów bezpieczeństwa (w tym alarmy, blokady itp.), system monitoringu GPS jest w tej chwili najskuteczniejszym zabezpieczeniem samochodu dostępnym na rynku i bezkonkurencyjnym pod każdym względem.

Jakie konkretnie korzyści może czerpać użytkownik z Waszego monitoringu GPS?

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, klient indywidualny ma możliwość sprawdzenia, gdzie w danej chwili znajduje się jego samochód, czy jest bezpiecznie prowadzony przez kierowcę, czy nie przekracza on dozwolonej prędkości, a także czy przebywa w deklarowanym miejscu i czasie. Nasz system pozwala także w razie potrzeby jak np. awaria samochodu czy kolizja drogowa, w szybki i skuteczny sposób ustalić miejsce zdarzenia, a tym samym zorganizować np. pomoc medyczną czy też drogową. Poprzez panel użytkownika mamy także możliwość ustalenia granic, w jakich może poruszać się samochód np. obszar miasta, województwa, konkretnie wyznaczoną odległość od danego miejsca np. od parkingu na którym trzymamy nasz samochód. Co więcej, wkrótce będzie możliwość ustalenia konkretnych granic w zależności od pory dnia i nocy. Co to oznacza dla użytkownika? Przykładowo w ciągu dnia od godz. 6:00 do 20:00 możemy ustalić granicę w promieniu 30 km, gdy korzystamy z auta jadąc do pracy i na zakupy, a od 22:00 do 6:00 zaledwie 20 m, kiedy auto stoi w garażu. Jednak podstawową i najważniejszą korzyścią dla każdego użytkownika jest możliwość szybkiej i bezproblemowej lokalizacji samochodu w przypadku kradzieży.

Na jakie dodatkowe korzyści może liczyć klient flotowy?

Klient flotowy decydując się na montaż monitoringu GPS może osiągnąć przede wszystkim dodatkowe korzyści ekonomiczne. Dzięki możliwości pełnej kontroli i analizy czasu pracy kierowców, ich stylu jazdy i sposobu wykorzystania przez nich pojazdów, klient flotowy może określić gdzie i kiedy dany kierowca np. zużywa za duże ilości paliwa, przeciąża nadmiernie silnik, przekracza prędkość, ma niezaplanowane postoje lub też omija wyznaczone cele podróży, zbaczając z określonej wcześniej przez klienta trasy – to wszystko oznacza wymierne oszczędności. Taki nadzór i analiza danych pozwalają klientowi flotowemu na zmniejszenie nieautoryzowanych przebiegów o ponad 90%, a tym samym ograniczenie przebiegów całkowitych pojazdów o 20-30% (m.in. dzięki efektywnemu planowaniu podróży), co wiąże się bezpośrednio z redukcją łącznego zużycia paliwa we flocie o ok. 10-20%. To również zwiększenie wydajności pracy kierowców o ok. 20-25% (przy jednoczesnym skróceniu czasu ich pracy przez m.in. wyeliminowanie nadgodzin), a tym samym zwiększenie terminowości wykonywanych prac i zadań o ok. 15-20%. Trzeba również pamiętać o wcześniej wspomnianych zniżkach ubezpieczeniowych w przypadku zawierania polisy AC, które mogą wynieść od 5% do 20%, w zależności od firmy ubezpieczeniowej i warunków samego ubezpieczenia. To wszystko sprowadza się do obniżenia całkowitych kosztów utrzymania pojazdów we flocie o ok. 15-20%. Ale monitoring GPS to także wzrost bezpieczeństwa pracownika, pojazdu i ładunku, dzięki możliwości szybkiej i skutecznej lokalizacji w przypadku kradzieży pojazdu, wypadku czy też awarii.

Jakie funkcje zapewnia Wasz system monitoringu GPS?

To przede wszystkim całodobowy dostęp do map poprzez panel użytkownika, zapewniający bieżące śledzenie pojazdu i dostęp do informacji odnoście trasy, przebytych kilometrów czy też prędkości z jaką porusza się samochód. To również stały nadzór Centrum Monitoringu XTrace, możliwość zgłoszenia do niego kradzieży i lokalizacja pojazdu w przypadku zaginięcia. Warto tu zaznaczyć, że nasza firma oferuje lokalizację samochodu nie tylko na terenie Polski, ale również poza jej granicami na obszarze całej Europy. Dodatkowo klient ma także możliwość ustalenia alertów/ostrzeżeń związanych z przekroczeniem przez samochód określonej wcześniej prędkości, a także opuszczeniem granic wyznaczonego obszaru. Wkrótce dostępna będzie także opcja informująca o nieautoryzowanym wtargnięciu do pojazdu i jego ruchu, dzięki np. zamontowanym czujnikom ruchu wewnątrz samochodu, które jeśli nie zostaną odpowiednio wyłączone, dadzą znać użytkownikowi np. SMS-em o niepowołanym wejściu do jego samochodu.

Jakie dodatkowe funkcje czekają na klienta flotowego?

Oprócz wspomnianych wcześniej funkcji, klient flotowy ma dostęp do raportów dotyczących trasy i postojów, w których znajdzie takie informacje jak m.in. liczba przejechanych kilometrów, czas jazdy i postojów czy też średnia i najwyższa prędkość pojazdu na danej trasie. To także dostęp do raportów dotyczących pobytu pojazdu na danym obszarze m.in. liczba przejechanych kilometrów i ilość czasu spędzonego w wyznaczonym obszarze i poza nim. Opcjonalnie istnieje także możliwość podłączenia naszego modułu w taki sposób, by umożliwić bieżący pomiar ilości paliwa w zbiorniku i zapewnić użytkownikowi raport o jego zużyciu.

Czy istnieje możliwość wzbogacenia systemu monitoringu o inne, dodatkowe funkcje?

Ależ oczywiście – najważniejsza dla nas jest potrzeba klienta. Nasz system dedykowany jest dla użytkowników indywidualnych, dlatego wszystkie jego podstawowe funkcje w zupełności wystarczają do tego, do czego klienci potrzebują naszego systemu, czyli lokalizacji auta i wszystkich informacji związanych z jego przemieszczaniem się. Dla użytkowników flotowych funkcjonalność naszego systemu jest większa, ale i ich potrzeby są większe. Jednak jedni i drudzy użytkownicy mają możliwość indywidualnego określenia swoich potrzeb i oczekiwań dotyczących monitoringu GPS. W przypadku pojedynczych potrzeb związanych ze stworzeniem nowej, ponadstandardowej i bardziej skomplikowanej funkcji, klient musi ponieść dodatkowe koszty związane z jej opracowaniem i uruchomieniem. Jeśli jednak większa grupa użytkowników zgłasza zapotrzebowanie na podobne funkcje, wtedy zostają one opracowane przez nas i uruchomione w systemie bez dodatkowych kosztów ponoszonych przez klientów.

Czy użytkownik ma dostęp do archiwalnych danych z monitoringu i jaki jest czas ich przechowywania?

Wszystkie dane dotyczące historii monitoringu pojazdu dostępne są w każdej chwili poprzez panel użytkownika na naszej stronie internetowej i obejmują okres do roku wstecz.

O jakich zdarzeniach moduł powiadamia użytkownika i jakich dróg komunikacji używa?

Wszystkie alerty dotyczące monitoringu samochodu mogą być określone przez użytkownika poprzez panel użytkownika na stronie internetowej – m.in. przekroczenie prędkości, opuszczenie wyznaczonej strefy czy też trasy itp. Ostrzeżenia te mogą docierać do niego trzema drogami, poprzez panel użytkownika na stronie internetowej, SMS-em i e-mailem.

Czy jest oprogramowanie pozwalające korzystać z monitoringu za pośrednictwem telefonu komórkowego?

Prowadzimy prace nad udostępnieniem specjalnej aplikacji na telefony komórkowe (smartphony), która zapewni taką samą funkcjonalność jak panel użytkownika dostępny na naszej stronie internetowej.

Jaka jest Wasza ocena rynku, jeśli chodzi o monitoring GPS w Polsce?

Niestety, to wciąż raczkujące rozwiązanie, szczególnie w przypadku klientów indywidualnych. Dlatego też postanowiliśmy skupić się przede wszystkim na nich, bo w tej chwili to w tej grupie użytkowników drzemie największy potencjał rynku i siła napędowa do rozwoju i rozpowszechniania tego systemu zabezpieczeń w Polsce, co w perspektywie czasu pozwoli obniżyć koszty jego montażu i eksploatacji.

 

Nadzór nad pojazdem i postępowanie w razie kradzieży

 

Jak wygląda nadzór nad monitoringiem pojazdów od strony Waszej firmy?

Bezpośredni nadzór nad pojazdem, czyli wszystko to, co się dzieje z nim w danej chwili, leży po stronie samego użytkownika, bo takie było założenie naszego projektu, czyli stworzenie prostego i nieskomplikowanego monitoringu GPS na „każdą kieszeń”. Nasze centrum monitoringu skupia się nad prawidłowym funkcjonowaniem samego systemu, czuwając nad tym czy moduł działa prawidłowo, wysyła sygnał i jest widoczny. Jeśli coś odbiega od normy, wtedy poprzez sieć GSM mamy możliwość zdalnej konfiguracji urządzenia wysyłając odpowiednie kody serwisowe SMS-em w celu naprawienia nieprawidłowości, a jeśli to nie przyniesie skutku, to informujemy klienta telefonicznie o zaistniałej sytuacji i umawiamy się na kontrolę urządzenia przez naszego technika. Wyjątkową sytuacją jest zanik sygnału z modułu, który może świadczyć o zagłuszaniu sygnału przez osoby trzecie, ale może oznaczać także postój użytkownika np. na podziemnym parkingu w centrum handlowym, którego grube stropy ekranują sygnał z urządzenia. W przypadku kiedy zanik sygnału trwa zbyt długo, informujemy klienta o tym fakcie, by ustalić jakie są tego przyczyny.

Co się dzieje w przypadku braku zasięgu GPS lub GSM?

W przypadku zaniku sygnału GPS, moduł w samochodzie określa swoją pozycję na podstawie nadajników sieci GSM. Kiedy nie ma sygnału z sieci komórkowej, urządzenie zbiera dane z satelity (jeśli jest sygnał) i jak tylko sygnał GSM powraca, natychmiast loguje się do sieci komórkowej i wysyła je do naszych serwerów.

Jaka jest procedura postępowania w przypadku kradzieży auta?

Klient sam podejmuje decyzję o tym, co zrobić w przypadku kradzieży jego samochodu. Jednak dla własnego bezpieczeństwa powinien o wszystkim poinformować Policję i/lub nas, tak abyśmy mogli podjąć odpowiednie kroki związane z odzyskaniem samochodu przekazując informacje o położeniu pojazdu odpowiednim jednostkom Policji. Może również zdecydować o samodzielnym odzyskaniu auta – mieliśmy takie przypadki i co najważniejsze zakończone sukcesem – jednak czyni to na własne ryzyko.

Jaka jest skuteczność wykrywania skradzionych pojazdów?

Jeśli interwencja zostanie podjęta odpowiednio szybko i auto nie zostanie np. rozebrane na części, to można przyjąć, iż skuteczność odnalezienia skradzionego samochodu wynosi niemal 100%.

Czy istnieje możliwość zdalnego wyłączenia samochodu?

Teoretycznie tak, ale praktycznie jest to zakazane przez prawo, gdyż unieruchomienie poruszającego się samochodu bez naszego bezpośredniego nadzoru, może stanowić zagrożenie dla innych uczestników ruchu drogowego jak i dla samego kierującego.

Czy moduł jest odporny na działanie czynników zewnętrznych?

Jak najbardziej, moduł znajdujący się w samochodzie jest w pełni odporny na wszelkie działanie czynników zewnętrznych takich jak wilgoć, zmiany temperatury, wstrząsy itp.

Czy moduł jest odporny na wykrycie i zagłuszenie lub zupełne jego wyłączenie przez osoby niepowołane?

Oczywiście nie ma rzeczy niemożliwych i każde zabezpieczenie można oszukać, zagłuszyć czy też „złamać”, ale w przypadku monitoringu GPS mamy do czynienia z ciągłym rozwojem i udoskonalaniem technologii, która pozwala na skuteczną lokalizację pojazdów.

Czy moduł jest w stanie sam przeprowadzić procedurę autodiagnozy tak by stwierdzić nieprawidłowości w swoim działaniu?

Tak, moduł przeprowadza co jakiś czas autodiagnozę i jeśli wystąpią jakiekolwiek anomalia w jego działaniu, natychmiast nas o tym informuje. Następnie my zdalnie poprzez wysyłanie kodów serwisowych za pośrednictwem sieci GSM próbujemy naprawić powstały problem. Jeśli to nie przyniesie skutku, to kontaktujemy się z użytkownikiem i umawiamy z nim na naprawę urządzenia lub jego wymianę.

Wywiad z V-ce Prezesem XTrace, Emilią Filipiuk przeprowadził Autodoradca.pl – Tomasz Horna

XTrace obecny na VIII Targach Motoryzacyjnych Gazety Wyborczej w Łodzi

 

09/10/2011

 

 

W pierwszy weekend października odbyły się VIII targi samochodowe organizowane przez Gazetę Wyborczą.

Pogoda dopisała, zarówno w pierwszy jak i drugi dzień targów temperatury sięgały 30 stopni Celsjusza co zachęciło Łodzian do spacerów po stoiskach wystawców.

W trakcie weekendu targi odwiedziło ponad 10000 osób zainteresowanych nowinkami motoryzacyjnymi i ofertą 16 łódzkich dealerów, którzy zaprezentowali na parkingu ”Gazety” przy ul. Sienkiewicza kilkadziesiąt samochodów. 
Były m.in.: peugeoty, fiaty, toyoty, volkswageny, nissany, skody, mazdy, renault czy audi.

Na targach obecny był również Internetowy Autosalon – AUTODORADCA.PL, który promował wśród odwiedzających system monitoringu i lokalizacji pojazdów XTrace.